CONGRATULATION (EXPRESSING CONGRATULATIONS AND RESPONDING TO CONGRATULATIONS

Definition of Congratulation



Congratulation is an expression that we use to give the congratulation when she or he succeeds in doing something.
(Congratulation adalah ekspresi yang kita gunakan untuk memberikan ucapan selamat ketika seseorang berhasil dalam melakukan sesuatu).

 

Ucapan selamat (Congratulation) digunakan ketika misalnya seseorang lulus sekolah, naik jabatan, atau dilamar kekasihnya. Maka kita perlu memberikan ucapan selamat padanya.

Contoh Expression of Congratulation

– Congratulations

Selamat

– Congratulations for your wedding

Selamat atas penikahan Anda

– I must congratulate you for job promotion

Saya ucapkan selamat atas promosi kerja anda

– I congratulate you for winning this year’s tennis turnament

Saya ucapkan selamat karena telah memenangkan turnamen tenis tahun ini

– Let me congratulate you

Izinkan saya mengucapkan selamat kepada Anda

– I am very happy of your success

Saya sangat senang dengan keberhasilan Anda

– Happy new year

Selamat tahun baru

– Happy birthday

Selamat ulang tahun

 Contoh Dialog Expression of Congratulation

Dialog 1

Rita : Hey, Riyan! How was the economics competition? Did you and your team go home with the trophy?
Riyan : Thank God, we did. Fortunately we succeeded to get the first place.
Rita : Wow that’s a good job, Riyan. Congratulation on your team success!
Riyan : Thank you very much for saying so, Rita. So, how about you and your team in astronomy competition?
Rita : Unfortunately, I and my team didn’t get the first place. We got the third place but I was really happy since we had won over many other teams and gone that far.
Riyan : That’s the spirit, Rita! I am sure you and your friend did it very well. I congratulate you on your great success.
Rita : Thank you very much, Riyan. We still have to learn more to be the first like your teams did.
Riyan : Cool! Let’s fight for the next competition!

Terjemahannya

Rita: Hei, Riyan! Bagaimana kompetisi ekonomi? Apakah Anda dan tim Anda pulang dengan trofi?
Riyan: Alhamdulillah, kami lakukan. Untungnya kami berhasil mendapatkan tempat pertama.
Rita: Wow itu pekerjaan bagus, Riyan. Selamat atas kesuksesan tim anda!
Riyan: Terima kasih banyak telah mengatakannya, Rita. Jadi, bagaimana dengan Anda dan tim Anda dalam kompetisi astronomi?
Rita: Sayangnya, saya dan tim saya tidak mendapatkan tempat pertama. Kami mendapat tempat ketiga tapi saya sangat senang karena kami telah menang atas banyak tim lain dan sejauh ini melangkah.
Riyan: Itu semangatnya, Rita! Saya yakin Anda dan teman Anda melakukannya dengan sangat baik. Saya mengucapkan selamat atas keberhasilan besar Anda.
Rita: Terima kasih banyak, Riyan. Kita masih harus belajar lebih banyak untuk menjadi yang pertama seperti tim Anda.
Riyan: keren! Mari berjuang untuk kompetisi berikutnya!

 Dialog 2

James : Congratulations, Susan! I heard that you are getting a job promotion and will be
placed in New York. Is that true?
(Selamat, Susan! Saya dengan Anda mendapat promosi kerja dan akan ditempatkan di New York? Apakah itu benar)
Susan : Yes, it is true. I am very happy and can’t wait to move to New York
(Ya, benar. Saya sangat gembira dan tak sabar untuk segera pindah ke New York)
James : You are a very lucky person. I am sure you will be successful there.
(Anda orang yang sangat beruntung. Saya yakin Anda akan sukses disana).
Susan : Thanks, James.
(Terima kasih, James)

Dialog 3

Vita : Congratulation for your graduation, Dina!
(selamat atas kelulusan mu Dina!)
Diana : thank you Vita
(terimakash mala)
Vita : by the way, what the kind of gift that you want?
(ngomong ngomong jenis hadiah apa yang kamu inginkan?)
Diana : will you buy me something?
(apakah kamu akan membelikan aku sesuatu?)
Vita : certainly
(tentu saja)
Diana : okay, please give me a bucket of flower
(oke, tolong berikan aku satu buket bunga)
Vita : okay, please wait I will buy it for you
(baiklah, tolong tunggu, aku akan membelikan nya untuk mu)

 Dialog 4

Mila : I hear that you have married with Aldo, is it right?
(aku dengar kamu telah menikah dengan aldo, apakah itu benar?)
Paula : of course yes
(tentu saja iya)
Mila : wow! I congratulate on your wedding!
(wow selamat atas pernikah mu)
Paula : thank you so much Mila
(terimakasih banyak Mila)
Mila : And then what’s your planning?
(dan kemudian apa rencana mu?)
Paula : we want to go to Bali together this month
(kami ingin pergi ke bali bersama sama bulan ini)
Mila : that sound good
(kedengaran nya bagus)
Paula : do you want to follow us?
(apakah kamu ingin ikut dengan kami?)
A : is it a joke? No, thanks
(apakah ini bercanda? tidak terimakasih)

 Source : http://britishcourse.com/

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "CONGRATULATION (EXPRESSING CONGRATULATIONS AND RESPONDING TO CONGRATULATIONS"

Post a Comment